Helena Rubinstein

Značka kosmetiky Helena Rubinstein není rozhodně notoricky známá. Přesto je to značka velmi úspěšná a zakladatelka firmy, po níž se značka jmenuje Helena Rubinstein, rozhodně v dobách svého života patřila mezi nejbohatší ženy světa.
Proč tato značka, která vznikla v roce 1902, není tak notoricky známá jako například Avon nebo L´Oreal? Jednoduše proto, že se jedná o exkluzivní a nákladnou značku, která je určena pro ty nejnáročnější a nejbohatší žena.
Pojďme si o Heleně Rubinstein coby podnikatelce něco říci. Inspirující je jistě její zajímavá strategie, čím dražší, tím obchodně úspěšnější. To ovšem neznamená, že by prodávala předraženou kosmetiku. Helena Rubinstein se řídila vědeckými řešeními v péči o pleť a stojí u zrodu největších úspěchů kosmetiky 20. století – moderní řasenky a voděodolné řasenky.
tužka a řasenka
 

Začalo to krémem na pleť

Co tomu všemu ovšem předcházelo? Narodila 25. 12. 1872 se v ortodoxní židovské rodině v Krakově. Není bez zajímavosti, že byla sestřenicí významného filozofa Martina Bubera.
V roce 1886 emigrovala ke svým příbuzným do Austrálie, změnila si své rodné jméno Chaja na Helena, vyrobila první pleťový krém podle receptu své matky a založila svou první firmu. V roce 1915 odchází se svým prvním manželem do USA a zakládá Helena Rubinstein Incorporated.
dekorativní kosmetika
Byla, tak jako ostatně mnozí úspěšní podnikatelé, velkou milovnicí umění. Založila dokonce nadaci – Helena Rubinstein foundation.
Její životní příběh – příběh úspěšné podnikatelky, která začínala od píky, se stal dokonce inspirací pro muzikál War Paint. Tedy inspirací byla především rivalita Heleny Rubinstein s její největší rivalkou Elisabeth Arden zakladatelkou kosmetické firmy téhož jména.
modré oko
Úsměvné je, že Elisabeth Arden byla skotka a Helena Rubinstein židovka. Proč je to úsměvné? Protože skoté a židé vždy byli považování za velmi šetrné a zároveň podnikavé. Něco na tom patrně bude.